כלוב אילוף – החדר האינטימי שלי

Man with his dog playing in the park

כלוב אילוף – החדר האינטימי שלי

מאמר מאת רז שנקמן, בוגרת קורס אילוף כלבים במרכז אופק.

דמיינו שאתם חיים בבית ממש גדול עם סלון גדול ומפנק, מטבח מאובזר, והמון דלתות וחלונות שנפתחות ונסגרות כל הזמן.. עכשיו דמיינו שביצר הכי פרימיטיבי שלכם, אתם צריכים לשמור על כל זה… הייתם מצליחים לישון טוב בלילה?

עכשיו דמיינו שבפינה של כל הבית הגדול הזה היה לכם חדר קטן, עם כל הדברים האישיים שלכם  – המים, האוכל, השמיכה ואפילו צעצוע אהוב שרק עליהם צריך לשמור.. הייתם מצליחים להירדם בלילה? הייתם!

גם לבני האדם יש צורך במאורה משלהם. אנחנו זקוקים למרחב פרטי משלנו על מנת להרגיש בטוחים ויציבים. אנחנו עובדים כל החיים כדי להשיג בטחון כלכלי, פיזי ושקט נפשי.. לכן לא נבחר לגור בג'ונגל ואם כן כנראה שגם שם נבנה לנו איזו בקתה קטנה שתסמל את השטח הפרטי שלנו.

כך גם הכלבים.. הזאבים והכלבים חיים בתוך במערות המסמלות את הטריטוריה שלהם ושל להקתם. שם הם ישנים, רובצים, הגורים משחקים ולשם הם בורחים אחרי שצדו את הטרף.

בשימוש לא נכון כלוב אילוף בהחלט יכול להפוך להיות הסיוט הכי גדול עבור הכלב שלכם. אבל, בשימוש נכון כלוב האילוף יכול להפוך למאורה הפרטית שלו אליו ייבחר ללכת מרצונו האישי וירגיש שם בנוח כמו שאנחנו מרגישים בתוך המיטה שלנו. לטווח הרחוק כלב שגדל ומתרגל למאורה פרטית משלו בתוך הבית יגדל ויהפוך להיות כלב מאוזן ורגוע יותר ובסופו של דבר – שמח יותר.

כלוב אילוף נראה מאיים וקר ומביא איתו קונוטציה שלילית מלכתחילה "כלוב" – מילה היוצרת אצלנו רגשות שליליים. ואם נחליף את המילה "כלוב" במילה "חדר"? "חדר אילוף" כבר מרגיש יותר טוב לא?

רז מתמחה בשיקום כלבי עמותה ופתרון בעיות התנהגות.

שתפו עם חבריכם!

לקריאה נוספת

צור קשר

רוצים לשמוע
פרטים נוספים?

מדיניות פרטיות

דילוג לתוכן