מה זה כלבנות טיפולית?

therapy dog sitting beside a teddy bear on white background

מה זה כלבנות טיפולית?

 מה זה כלבנות טיפולית?

מקצוע הכלבנות הטיפולית יכול לתת לכם את כל מה שתמיד חלמתם עליו:

במקצוע אחד תוכלו לשלב שליחות עצומה ולעזור לבעלי צרכים מיוחדים להיפתח אל העולם, ולהרוויח חבר לחיים שישנה את הדרך בה אתם תסתכלו על העולם.

דמיינו שיכולתם ללכת לעבודה עם החבר הכי טוב שלכם. עכשיו דמיינו כיצד אתם והוא ביחד, עוזרים לילדים (וגם למבוגרים) לשפר את איכות חייהם. בסוף היום, כשאתם חוזרים הביתה עייפים אך מרוצים, כך גם הוא – רק רוצה לנוח יחד אתכם מול הטלויזיה.

כל הדברים האלה נפגשים במקצוע אחד שישנה לכם את החיים. הכלבנות-הטיפולית הוא מקצוע הנחשב לחדש בנוף הישראלי אך נדמה שמוזר שחיינו בלעדיו עד עכשיו. במשפט קצר, מדובר במקצוע הזהה במטרתו לרכיבה הטיפולית אשר נועדה לעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים לפתח יכולות מוטוריות, רגשיות חברתיות חוסן נפשי ועוד. אנשים רבים המעוניינים לשלב בקריירה שלהם נתינה ועזרה לזולת אינם מכירים את אפשרות הכלבנות הטיפולית, וזאת משום שעד השנים האחרונות הייתה זו הרכיבה הטיפולית שבלטה בנוף ואותה הכרנו.

דווקא הכלבנות הטיפולית יכולה להתאים למספר רב יותר של אנשים ולהיות אף נוחה יותר לבעל המקצוע בשל הגמישות במקומות העבודה והנגישות לבעל החיים.

מה תפקידו של הכלבן הטיפולי?

רבים שואלים מה זה כלבנות טיפולית? ומה תפקידו של הכלבן הטיפולי (המטפל) הוא לעודד בעלי צרכים מיוחדים לפתח את כישורי התקשורת שלהם, בין אם בצורה פיזית או בצורה רגשית. דוגמה: המטפל מגיע עם כלבו למכון או מעון כלשהו, ושם הוא עוזר למטופלים לפתח כישורים חברתיים דרך עבודה עם הכלב. המטופל לומד כיצד להעביר את רגשותיו באמצעים פיזיים מתונים כאשר הם לומדים כיצד ללטף את הכלב בצורה נכונה, לסרק אותו ואף לחבק אותו. מטופלים בעלי בעיות קשב וריכוז חמורות לומדים כיצד לשחק עם הכלבים לבצע מיומנויות מעולם אילוף הכלבים, כאשר המטפל מלמד את הכלב לאתגר מעט את המטופל. היתרון בעבודה מסוג זה היא יכולת ההכלה הגבוה של הכלבים, אשר באימון והדרכה נכונה מסוגלים להתמודד עם הבעיות הרגשיות של המטופלים ולקבל אותם אל "הלהקה שלהם" וכך לעודד את המטופלים השונים ולחזק להם את הביטחון העצמי והחוסן הנפשי.

מהו הידע שהמטפל צובר במהלך הלימודים?

כדי שיוכלו לבצע את המשימות הללו ולהתמודד עם האחראיות הטיפולית, הכלבנים מתרגלים במהלך הקורס נושאי לימוד כגון: חינוך גורים, תהליכי ביות, מניעת אלימות, מיומנויות הדרכה, בניית תכנית סיוע, שיפור המוטוריקה, יחסי מטפל ומטופל, הכשרת כלבי שירות, אילוף כלבי משפחה, פתרון בעיות התנהגותיות, שפת גוף, התאמת הכלב למטופל, תרפיה באמצעות ליטוף, פסיכולוגיה התפתחותית, הפרעות חרדה, אתיקה בכלבנות והדרכה, תהליכי העצמה ועוד. בנוסף, המטפל לומד כיצד לבחור את הכלב הנכון שיתאים לסוגי הטיפול אותם הוא מעוניין להעביר, כמו כן לזהות אילו גורים מסוגלים להתמודד עם חשיפה גבוהה לבני אדם וכיצד לאמן אותם כמטפלים ולסיטואציות בהם יתמודדו לעיתים עם הפעלת כוח מוגזמת של המטופלים.

הכלבנות הטיפולית בשוק העבודה

יכול בהחלט להיות שגם אחרי שקוראים את הכתבה, עדיין ישנם אנשים החוששים כי למרות שמדובר במקצוע שהיו רוצים לבדוק וללמוד אותו, הם לא ידעו כיצד לכלכל את עצמם ביום בו יצאו לשוק העבודה. אך דווקא לכלבן הטיפולי ישנם שני יתרונות שאין לאף אדם אחר בתחום הטיפולי – היתרון הראשון הוא שהכלב ידוע כבעל חיים שיוצר כימיה ורגשות חיובים מידיים עם בני אדם (מהר יותר מכל בעל חיים אחר). לכלבים ולבני האדם יש יכולת לתקשר זה עם זה ולספק את הצורך הרגשי אחד של השני, לעיתים ברמה גבוהה שלא ניתן להגיע אליה אפילו עם בני אדם אחרים. מטופלים רבים ירגישו שדווקא עם הכלב, אשר אינו רואה בהם אנשים שונים, הם יוכלו להיות חופשיים יותר. היתרון השני של הכלבן הטיפולי, הוא שטיפול בעזרת כלב יכול להיות הרבה יותר קל לבעל המקצוע, כיוון שהכלב אינו דורש טיפול יקר כגון חיות אחרות בתחום והוא למעשה מרוויח פעמיים – בפעם הראשונה כשאינו נדרש להוציא סכומי עתק בשונה ממטפלים אחרים ,ובפעם השנייה כשהוא מרוויח חבר לחיים.

למידע אודות קורס כלבנות טיפולית לחצו כאן 

[av_button label='למידע נוסף אודות קורס כלבנות טיפולית – לחצו כאן ' link='post,3628' link_target='_blank' size='x-large' position='center' icon_select='no' icon='ue800' font='entypo-fontello' color='green' custom_bg='#444444' custom_font='#ffffff']

שתפו עם חבריכם!

לקריאה נוספת

צור קשר

רוצים לשמוע
פרטים נוספים?

מדיניות פרטיות

דילוג לתוכן