מה צריך בשביל להיות מדריך רכיבה טיפולית?

11

מה צריך בשביל להיות מדריך רכיבה טיפולית?

מדריך רכיבה טיפולית הוא מקצוע ייחודי המאפשר עבודה מסוג אחר.

אם את או אתה:

  • לא יכולים לחשוב על לשבת כל היום במשרד
  • רוצים לעבוד עם אנשים
  • מאמינים שיש לכם יכולת לטפל ולהעניק לאחרים
  • אוהבים בעלי חיים בכלל וסוסים בפרט

ייתכן מאוד שהדרכת רכיבה טיפולית מתאימה לכם.

אז מה זה  בעצם רכיבה טיפולית?

נהוג להגדיר רכיבה טיפולית כ"שימוש ברכיבה על סוסים ככלי לשיפור או שימור מצב קיים". ישנן עדויות רבות במהלך ההיסטוריה להשפעה החיובית של הרכיבה על מצב פיזי ועל מצב נפשי, כאשר הקדומה ביותר הולכת אחורה לימי יוון העתיקה. בשנים האחרונות זוכה הטיפול ברכיבה, או "רכיבה טיפולית", לפופולריות גבוהה בקרב הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, קשיים רגשיים, הפרעות קשב, בעיות תקשורת ועוד.

הקליקו לפרטים על מסלולי הלימוד המיוחדים שלנו

רבים שואלים אותי מהו הניסיון הנדרש כדי להתחיל לימודי רכיבה טיפולית?

ובכן, תשובתי היא זו: לפני שמתחילים ללמוד, דרוש ניסיון של כחצי שנה – שנה לפחות ברכיבת מקצועית.

רכיבה מקצועית יכולה להיות בסגנון מערבי או בסגנון אולימפי, וחייבת להתבצע במגרש רכיבה. כמו כן יש חשיבות רבה ללמידה אצל איש או אשת מקצוע בעלי הסמכה כמדריך ספורט או מאמן, רצוי כאלה בעלי ניסיון ברכיבה ספורטיבית.

שימו לב! קיים הבדל בין תלמיד רכיבה הלומד להנאתו, לבין תלמיד שמטרתו להפוך להיות מדריך רכיבה טיפולית. רמת ההדרכה הנדרשת שונה.

ומה עושה מי שאין לו ניסיון ברכיבה, או שיש לו ניסיון ברכיבת טיולים בלבד?

התשובה היא – קורס הכנה (מכינה). קיימים קורסי הכנה שונים ומגוונים הנעים בין מספר שבועות לחצי שנה. חשוב לדעת שבכל הקשור לרכיבה, אין מקום לקיצורי דרך. הרכיבה היא פעילות הדורשת למידה מוטורית, ולמידה מוטורית לוקחת זמן. קיצורי דרך והתעלמות מטעויות בשלבי הלימוד המוקדמים, יצוצו בהמשך כשננסה להתקדם. זכרו שאתם מתחילים קריירה, ואת זה חשוב לעשות כמו שצריך. אל תתפשרו על קורס של חצי שנה לפחות, ואל תתחילו את קורס המדריכים או הטיפולי לפני שתסיימו את שלב ההכנה. קשה מאוד להבין על מה מדברים לפני שמגיעים לרמת הרכיבה הנדרשת. שימו לב שקורס ההכנה חייב לכלול גם פרק נרחב של לימודי ממשק קרי – טיפול וטיפוח הסוס התנהגות ופסיכולוגיה, יסודות האילוף ועוד. עבודה עם סוסים דורשת מאתנו להבין את התנהגותם הרבה מעבר לרכיבה. ועד דבר – חלק מהתלמידים מגלים במכינה שזה פשוט לא בשבילם. חבל להתחייב לקורס של שנה ויותר לפני שיודעים שזה באמת משהו שאוהבים.

מרכז אופק מציע קורס מכינה עם מאמני רכיבה מהשורה הראשונה. קורס ההכנה שלנו הוא המקיף והיסודי ביותר בשוק, ונועד להכין אתכם לקורס מדריך רכיבה טיפולית בצורה הטובה ביותר.

למידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם.

שתפו עם חבריכם!

לקריאה נוספת

צור קשר

רוצים לשמוע
פרטים נוספים?

מדיניות פרטיות

דילוג לתוכן