שפת הגוף של כלבים- מה היא אומרת?

36

שפת הגוף של כלבים- מה היא אומרת?

שפת גוף של כלבים – מה היא אומרת?

מאמר מאת הילה אלחנתי.

לכלבים שלנו יש דרך משלהם לדבר,

חלק מהפעמים הם נובחים או משמיעים קולות אחרים, חלק מהפעמים מסתכלים עלינו במבט שאנחנו לא מצליחים להבין, וברוב המקרים מוסרים לנו רמזים באמצעות שפת הגוף שלהם, אז בשביל שנוכל להבין אותם יותר טוב חשוב להבין דבר או שניים על שפת הגוף הכלבית.

ישנם כמה מאפיינים אצל הכלבים שמרמזים לנו מה עובר עליהם.

למשל, כלב שאוזניו מוטות אחורה, הוא מתנשף במהירות וזנבו בין הרגליים הוא כלב שנמצא בלחץ מסוים. כמו כן, באותה מידה כלב שהאנזים שלו מוטות כלפי מעלה, פיו סגור והוא נשען על רגליו הקדמיות נמצא במצב של ערנות לסביבה.

יש תנוחות שמאוד דומות אחת לשנייה, ולכן חשוב להסתכל על כל הגוף ולא רק על דבר אחד.

שפת הגוף מתחלקת לארבע, יש שפת גוף שהיא מזמינה, קוראת למשחק ומשדרת רוגע ושמחה.   יש שפת גוף שהיא מרחיקה, שפת גוף זו אומרת לנו לקחת צעד אחורה ולא להתקרב כי הכלב נמצא במצב של לחץ ממשהו או פחד כה גדול ועלול להגיב בדרך כזו או אחרת.

קיימת שפת גוף דומיננטית ובעלת ביטחון, שפת גוף זו מתבטאת בצורת הליכה מתוחה וגבוהה שנדמה כאילו הכלב הולך על קצות האצבעות, כלב זה מנסה להעביר מסר שהוא רוצה להיות האלפא.                                             ולבסוף יש את שפת הגוף המטעה ביותר- שהיא שפת גוף שהיא גם מזמינה וגם מרחיקה, המאפיינים שלה מרמזים על סימנים מרחיקים וסימנים מזמינים, לרוב זה כי הכלב בעצמו לא בטוח מה קורה ומבולבל קצת מהסיטואציה בה הוא נמצא.

ניתן לזהות סימנים מזמינים ומרחיקים על ידי כמה מאפיינים:

סימנים מזמינים: אוזניים במצב טבעי, לרוב הכלב יהיה עם פה פתוח ורגוע, יכול להראות תנוחות משחק – הרגליים הקדמיות יהיו כלפי מטה מונחות על הרצפה והטוסיק יהיה גבוה למעלה.
סימנים מרחיקים: חשיפת שיניים – סימן מרחיק שנועד להודיע לפני תקיפה, מבט מהצד – הכלב לא יסתכל באופן ישיר עלינו או על הכלב השני, זנב בין הרגליים, אוזניים יהיו מוטות אחורה והשיער יסמור.

אחרי ששפת הגוף הכלבית ברורה יותר, החיים של הכלבים ושלנו יחד יהיו נוחים יותר.

ועכשיו אפשר לצאת לדרך.

כותבת המאמר היא הילה אלחנתי, מאלפת כלבים מוסמכת ומטפלת התנהגותית בכלבים.

חברה בצוות של מרכז אופק.

רוצים לדעת עוד?

הצטרפו לאחד מקורסי האילוף והכלבנות שלנו – השאירו פרטים ונחזור אליכם

שתפו עם חבריכם!

לקריאה נוספת

צור קשר

רוצים לשמוע
פרטים נוספים?

מדיניות פרטיות

דילוג לתוכן