פרויקט שיקום כלבים

7

פרויקט שיקום כלבים

מרכז אופק, מקיים תכנית ייחודית, במסגרתה משתתפים הלומדים בקורסי הכלבנות השונים בתהליך שיקום כלבים חסרי בית. ראשיתה של התכנית לפני מספר שנים מספר שנים, כאשר חיפשנו דרך להעצים את הלמידה בקורסי אימון הכלבים שלנו. הבנו אז שהשיטה המקובלת בבתי הספר לאילוף בארץ, לפיה הסטודנטים לומדים לעבוד עם הכלבים המצויים בכלבייה, או עם כלבם האישי, אינה עונה על צרכי התלמיד.

בשיטה הראשונה נוצרו מצבים בהם כלב עבר מספר קורסי אילוף, ומצבים בהם סטודנטים עבדו עם כלב במקביל לעבודתו של מאלף בכלבייה. שני המקרים לא אפשרו לסטודנטים לחוות תהליך אילוף מלא. הבנו שניתן לרתום את התהליך הלימודי בקורס להפקת תועלת חברתית מן המעלה הראשונה, וזאת ע"י הבאת כלבים חסרי בית, אשר לעיתים סבלו מבעיות התנהגות שמנעו מהם למצוא בית.

יצרנו תהליך ייחודי שעובד כך: הסטודנטים מקבלים לידיהם כלב אתו הם אמורים לעבוד במשך תקופה מוגדרת מראש. במסגרת הלימודים, רוכש הסטודנט ידע ייחודי בנושא עיצוב התנהגות הכלב, אותו הוא מיישם הלכה למעשה על הכלב שתחת אחריותו.

עם סיום התקופה שהוגדרה מועמד הכלב לאימוץ, כאשר הפעם מדובר בכלב "משודרג"-המשפחה המאמצת מקבלת כלב שעבר תהליך אילוף בעל ערך רב וזאת תחת עיניהם הבוחנות של מומחי המרכז להכשרת מאמני כלבים של אופק.

בנוסף, מקבלת המשפחה המאמצת ליווי מקצועי מהסטודנט ומצוות בית הספר, הן בתהליך התאמת הכלב למשפחה, והן לאחר הגעת הכלב לביתו החדש. והסטודנט? הוא ממשיך לכלב הבא אותו יוכל לשקם וכך לעשות עוד משפחה מאושרת.

אחרי הכול כולם יודעים שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם.

שתפו עם חבריכם!

לקריאה נוספת

צור קשר

רוצים לשמוע
פרטים נוספים?

מדיניות פרטיות

דילוג לתוכן