מהם האתגרים הגדולים ביותר של מדריכי רכיבה טיפולית

11

מהם האתגרים הגדולים ביותר של מדריכי רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית – שאלות ותשובות, ובינהן – מה הם האתגרים הגדולים ביותר של מדריכי רכיבה טיפולית?

אם אי פעם רציתם עבודה שתגרום לכם להרגיש מרוצים בסוף היום, לדעת שעשיתם משהו טוב ועזרתם לאחרים?

עבודה כמדריכי רכיבה טיפולית בהחלט יכולה להיות המשרה שאתם מחפשים!

מה זה אומר להיות מדריך רכיבה טיפולית?

אם אתם מחפשים עבודה מספקת, רכיבה טיפולית היא בחירה מצוינת. אנשי המקצוע בתחום הרכיבה הטיפולית עוזרים לילדים ומבוגרים בעלי מוגבלויות פיזיות, קוגניטיביות ורגשיות. הטיפול נעשה על ידי היחס הנרקם בין בעל החיים והמטופל, המגע, הטיפול בסוס, הדרכתו וביצוע תרגילים שונים, כשחווית הרכיבה מתורגמת לעולמות התוכן תורמת למטופל להתפתח במישור האישי והחברתי. רוב המטפלים רואים בעבודה זו אפשרות לשלב את המשיכה לבעל החיים – הסוס, עם שליחות שמשנה חיי אדם.

האם המטפל חייב להגיע מרקע קודם של עבודה עם סוסים?

מטפלים רבים מגיעים מעולם הרכיבה, וניסיון ברכיבה הוא אכן חלק מדרישות הקבלה לקורס הרכיבה הטיפולית. עם זאת, אם אינם בעלי ניסיון קודם ברכיבה, תוכלו לעבור קורס הכנה או מכינה אשר יביאו אתכם לרמה הנדרשת לקבלה לקורס. תכנית הלימודים מספקת לסטודנטים את כל המידע הנחוץ להם כדי להתקדם בעולם הרכיבה, גם אם אינם מגיעים עם רקע קודם ברכיבה. הלימודים בקורס מתחילים מהבנה של המכניקה עליה מבוססת הרכיבה כגון השפעת תנועת הסוס על הרוכב, הפעלת הסוס והרוכב בצורה שתשרת את המטרה הטיפולית ועוד. חשוב לזכור שהמשימה האמיתית כאן היא טיפול באנשים עם קשיים ומוגבלויות. לימוד אדם עם בעיות מוטוריות כיצד לנהוג את הסוס בצורה עצמאית, לימוד אדם עם בעיות תקשורת לקרוא ולהגיב לסימנים המתקבלים מהסוס, הם רק חלק מהדוגמאות לעבודה ברכיבה טיפולית.

מהו הנתיב הנכון להצלחה בתחום הרכיבה טיפולית?

תכני הלימוד בקורס עוסקים בתחומים כגון לימודי אנטומיה, פסיכולוגיה, וטרינריה, פיזיולוגיה, תקשורת ועוד. אל נושאים עיוניים אלה מצטרפים שיעורים מעשיים כגון הכשרה מעשית בהדרכת רכיבה, התנסות בטיפול באמצעות הליכים דינאמיים, הכשרה מעשית בטיפול, לימודי עזרה ראשונה, הכרות עם לקויות שונות של ילדים, רפואה שיקומית ועוד. אך כדי להיות באמת אדם שמסוגל להצליח בשוק העבודה לאחר הלימודים, המטפל חייב לשלוט ביכולות שלו להדריך את המטופלים, להיות סבלני ולוודא כי הוא בקיא בהיסטוריה הרפואית של המטופל על מנת שיידע כיצד לפנות אליו ולעזור לו להרגיש מוכן לעבודה.

מה הם האתגרים הגדולים ביותר של מדריכי רכיבה טיפולית?

אחד האתגרים העומדים בפנינו הוא התאמת הסוס למטופל. כל התאמה וחיבור שכזה הם אתגר, שייתכן וייתקל בבעיות אישיות, בעיות של מיקומי גוף, וחשש של אנשים מחיות גדולות. המטרה של המטפל היא לשמור על יחס מוצלח בין המטופל לסוס ושמירה על מערכת יחסים בריאה וכמובן לוודא כי הוא עצמו מסוגל להתמודד עם הבעיות של המטופל, שכן הרכיבה הטיפולית עוזרת לאנשים הסובלים מאוטיזם, ביטחון עצמי נמוך במיוחד, אנשים הסובלים מהפרעות אכילה, בעיות מוטוריות ועוד ולכל מטופל שכזה ישנם דרכי טיפול שונים. אתגר נוסף הוא ההבנה כי תהליך הלמידה הוא איטי לפעמים ודברים לא תמיד קורים מהר עבור המטופל. לפעמים הרוכבים מגיעים לרמה כלשהי שהם מתקשים להתקדם ממנה, אך חשוב לזכור שגם אם הטיפול עצמו הוא איטי, התוצאה החשובה היא שהמטופלים חווים שיפור ברווחתם, ולאו דווקא ברמת הרכיבה שלהם.

מהו יום טיפוסי  עבור מדריכי רכיבה טיפולית?

לרוב מתחיל יום העבודה בהכנת הסוסים וסידור הקליניקה" שלנו – מגרש הרכיבה. לאחר מכן מתדרכים את הצוות המסייע בטיפולים באותו היום ויוצאים לדרך. במהלך יום מוצע יפגוש המטפל  כ 10 מטופלים. רוב המטופלים הם ילדים המגיעים עם הוריהם לאחר שקיבלו הפנייה מקופת החולים שלהם. המגוונן והשוני בי הילדים, הם שהופכים את העבודה למעניינת ומאתגרת. בסוף יום עבודה, יושב המטפל ומסכם את היום, כדי שבפעם הבאה שיגיעו המטופלים, נוכל להמשיך את הטיפול מהמקום בו הוא הופסק בפעם הקודמת.

אם יש לך רצון לדעת על אפשרויות שכר והתעסוקה כמדריך רכיבה – לחץ כאן 

למידע על תהליך ההכשרה ומה חשוב לבדוק לפני שנרשמים לקורס – לחץ כאן 

שתפו עם חבריכם!

לקריאה נוספת

צור קשר

רוצים לשמוע
פרטים נוספים?

מדיניות פרטיות

דילוג לתוכן