שכר ואפשרויות תעסוקה ברכיבה טיפולית

16

שכר ואפשרויות תעסוקה ברכיבה טיפולית

ישנו מחסור כמעט קבוע במדריכי רכיבה טיפולית טובים.
מדריך שלמד בבית הספר איכותי, אשר למורים בו קשרים טובים לחוות אחרות ולענף הרכיבה צפוי למצוא עבדה בקלות בסיום .

מדריך רכיבה טיפולית מתחיל ישתכר כ 50-60 ש"ח לשעת עבודה. השכר תלוי בסוג והיקף המשרה וכן במיקום הגאוגראפי של החווה.

השכר יעלה ככל שהמדריך ותיק יותר, וככל שהמדריך מתקדם בסולם התפקידים בחווה. לדוגמה: מדריך שישמש גם כרכז הדרכה בחווה או כרכז/ מנהל אורווה או כרכז מתנדבים, צפוי למצוא את עצמו עובד משרה מלאה ומגוונת ומשתכר בהתאם.

לכן, ישנו יתרון אדיר ללימודים בקורס המעניק גם ידע ניהולי לתלמידים. אם תגיעו לחווה בסיום הלימודים כאשר יש לכם ידע בסיסי בניהול אורווה או בניהול צוות מדריכים, יהיה לכם יתרון משמעותי על פני מדריכים אחרים.

חשוב לדעת! שעות העבודה משתנות מחווה לחווה. בכל החוות ישנה עבודה בשעות אחה"צ, אך קיימות לא מעט חוות העובדות גם בבקרים. הדבר מאפשר גיוון בשעות העבודה והתאמה לשאר אילוצי החיים.
ומה עוד? אני נוהג לחלק את מדריכי הרכיבה הטיפולית לשניים: אנשי סוסים שהם גם מטפלים, ומטפלים שהם גם אנשי סוסים. הרוב לא יודעים מראש איזה סוג הם, אלא מגלים עם הזמן.
לאלו שמתחברים מאוד לעבודת הסוסים, אני ממליץ לפתח את עצמם לכיוונים נוספים. הדרכת רכיבה, אימון ואילוף סוסים או התמחות באחד מענפי הרכיבה המקצועיים, יכולים להשתלב היטב עם קריירה בתחום רכיבה טיפולית, ולהעניק לכם שגרה מלאה ומגוונת.
לאלו שמתחברים יותר לצד הטיפולי – ניתן לרכוש ידע טיפולי נוסף ולהתפתח לכיוונים שונים כמו: אימון אישי בשילוב סוסים, עבודה טיפולית מהקרקע (לא ברכיבה) או כל מקצוע טיפולי אחר המשתלב עם הקריירה בתחום רכיבה טיפולית.
לסיכום – תחום הרכיבה בישראל גדול מאוד, ונמצא בגדילה מתמדת. עבודה בתחום יכולה להיעשות בצורה של משרה חלקית, או בצורה של משרה מלאה. ניתן לשלב עבודה נוספת בתחום הסוסים או להתפתח לכיוונים נוספים בתחום הטיפול.
איך שלא יהיה, מדובר בעבודה מהנה ומספקת, המשלבת בתוכה עבודה בטבע, אנשים ובעלי חיים. היכולת להשפיע לטובה על חייהם של בני האדם ובעלי החיים, הופכים את העבודה בתחום למתגמלת ומספקת ביותר.
מרכז אופק להכשרת מטפלים ומדריכים, מקיים קורסים להכשרת מדריכי רכיבה טיפולית ברמה הגבוהה ביותר בישראל. מעוניינים להגיע לפגישת ייעוץ או לקבל מידע אודות תכנית הלימודים? השאירו פרטים ונחזור אליכם.

מידע אודות קורס רכיבה טיפולית – לחצו כאן 

שתפו עם חבריכם!

לקריאה נוספת

צור קשר

רוצים לשמוע
פרטים נוספים?

מדיניות פרטיות

דילוג לתוכן