מהם הגורמים שהופכים קורס מאלפי כלבים לטוב יותר?

47

מהם הגורמים שהופכים קורס מאלפי כלבים לטוב יותר?

מהם  הגורמים שיהפכו את תהליך ההכשרה שלכם לטוב יותר בקורס מאלפי כלבים?

ככל שעולים המודעות והביקוש מצד בעלי כלבים לסיוע באילוף כלבים , כך אנו נדרשים לבחון את עצמנו שוב ושוב ולשאול – מהם הכלים וטכניקות העבודה המתקדמים ביותר שנוכל להעניק לסטודנטים ולבוגרים שלנו, וכיצד נעניק להם את אותם כלים?

מכיוון שאני עוסק בהכשרת מאלפי כלבים מאז שנת 2008 (אני נוהג לקרוא למקצוע "מדריך אילוף כלבים" מכיוון שעיקר עבודתו של המאלף היא הדרכת בעלי הכלבים), ומכיוון שליוויתי כבר מאות סטודנטים ובוגרים, יש לי הזכות לשמוע מהם על הדברים שהשפיעו על תהליך ההכשרה שלהם ותרמו להצלחתם בשוק העבודה.

לאור שיחות רבות שקיימנו עם בוגרים איתם אנחנו בקשר גם הרבה אחרי סיום לימודי קורס מאלפי כלבים, אלו הנקודות שבהן אנו רואים שהכי חשוב להשקיע בשלבי ההכשרה:

  1. התנסות מעשית בכלבייה לימודית

כמו שבטח ברור לך ששחייה לומדים בבריכה, כך ברור לנו שאילוף לומדים בכלבייה, עם הרבה כלבים. את ההתנסות המעשית בקורס מאלפי כלבים חשוב לעשות במתקן שהותאם לכך. כלבייה לימודית מאפשרת תרגול איכותי עם כלבים ברמות הסחה שונות ותוך שימוש במתחמי עבודה שהותאמו למטרה זו. אחרי הכול, כלבים חיים בסביבות מלאות גירויים, אותן אנחנו מדמים כבר במהלך הקורס.

  1. עבודה עם מגוון רחב של כלבים

בעוד שבעבר נהוג היה בקורסי מאלפי כלבים להסתמך בעיקר על כלביהם של התלמידים, שהם כלבי בית בעלי אילוף בסיסי כזה או אחר עוד לפני הקורס, היום כבר ברור לכל איש מקצוע ,שאת הכלבים לקורס יש לבחור על פי השלב בקורס ועל פי התקדמות שלכם.

כך אנחנו יכולים לאפשר לכם לצאת לשטח מוכנים בצורה הטובה ביותר. במהלך הקורס יצא לך לעבוד עם עשרות כלבים מגזעים שונים, ובעלי התנהגויות שונות, להתנסות במקרים מגוונים ואף מורכבים, בכדי להביא את היכולות שלכם כמאלפים לרמה אחרת. גם לכלב האישי שלכם יש מקום בתהליך ההכשרה, אך אנו מאמינים שאת עיקר העבודה בקורס יש לעשות עם כלבי עמותות, כשעל הדרך, אנחנו עוזרים לאותם כלבים למצוא בית חם לחיים.

  1. מגוון גישות ודעות מקצועיות –

בעבר, לפני שהיו בתי ספר מסודרים לאילוף, מי שהיה רוצה ללמוד אילוף היה הולך להיות שוליה של מאלף. התוצאה הייתה טובה אך מוגבלת – טובה מכיוון שהתלמיד היה רואה מקרוב את עבודתו של המאלף, מוגבלת כי התלמיד היה יוצא בן דמותו של המאלף שממנו למד. גם אם היה זה מאלף מוכשר – הידע שהוא מעביר היה זה שבו הוא בוחר להשתמש. לתפיסתי, תפקידנו כמרכז הכשרות להעניק לכם את הידע והאפשרות לעצב את הזהות המקצועית שלכם כמאלפים.

מגוון הדעות הגישות והכלים שתרכשו בקורס יאפשרו לכם לבחור את אלו המתאימות לכלבים ובעלי כלבים שונים, אך לא פחות חשוב מכך – מתאימים לכם ברמה האישית.

  1. התנסות מעשית באימון כלבים

המקצוע מאלף כלבים, צמח מתוך הידע ששימש לאימון כלבי עבודה. מזה שנים רבות נעזר האדם בכלבים לצורך ביצוע משימות כגון שמירה, רעייה, צייד ועוד. העקרונות ששימשו את אותם מאמני כלבים מקבלים היום ביטוי בסוגים שונים של ספורט כלבני. בשנים האחרונות התפתחו גישות חדשות לשימוש בכלים אלו לפתרון בעיות התנהגות וחיזוק הקשר נוהג – כלב. הניסיון מלמד שהיכרות עם כלים אלו הופכת אתכם למאלפים  טובים יותר, ומעניקה לכם כלים נוספים לעבודה עם כלבים ואנשים.

  1. התנסות מעשית בשיקום כלבים

בעבר היה מקובל לטפל בהתנהגות מורכבת ע"י הכחדת ההתנהגות. כיום ברור כי בכדי לשקם כלב ולשנות את התנהגותו, יש צורך בשינוי רגשי אצל הכלב, אשר יטפל בסיבה להתנהגות ולא בהתנהגות עצמה. כדי לתת לכם התנסות מעשית בטיפול התנהגותי, אנו שמים דגש עוד במהלך הלימודים על עבודה עם כלבים המציגים התנהגויות מורכבות, תוך דגש על שינוי רגשי אצל הכלב שיוביל לשינוי בהתנהגות. שלב זה של הקורס נלמד בכלבייה שיקומית.

  1. ידע עסקי –

אתם יכולים להיות המאלפים המוכשרים ביותר. אך כדי להצליח צריך לדעת גם איך לתרגם את היכולת לעבודה. לשם כך בנינו את התוכנית "ממאלף למאלף מצליח" בה יעבירו לכם אנשי מקצוע טיפים וכלים שיאפשרו לכם ליצור מוניטין ולקוחות כבר במהלך הלימודים. התוכנית כוללת הרצאות בנושאים: פתיחת עסק, שיווק, מכירות, ניהול תהליכים מול לקוחות ועוד.

מניסיוני אלו הדברים החשובים ביותר בהכשרת מדריך מאלפי כלבים.

אז אם אתם בדרך לקריירה כמאלפי כלבים,

או שבא לכם להשקיע זמן ללמוד עוד על החברים הטובים ביותר,

קחו את הנקודות האלה כעצה לדרך.

למידע אודות לימודי אילוף כלבים במרכז אופק לחצו כאן 

שתפו עם חבריכם!

לקריאה נוספת

צור קשר

רוצים לשמוע
פרטים נוספים?

מדיניות פרטיות

דילוג לתוכן