מהם חמשת הגורמים שיהפכו את תהליך ההכשרה שלכם בלימודי אילוף כלבים לטוב יותר?

Beautiful woman with playful young dog on fresh green meadow

מהם חמשת הגורמים שיהפכו את תהליך ההכשרה שלכם בלימודי אילוף כלבים לטוב יותר?

ככל שעולים המודעות והביקוש מצד בעלי כלבים לסיוע באילוף כלבים , כך אנו נדרשים לבחון את עצמנו שוב ושוב ולשאול – מהם הכלים וטכניקות העבודה המתקדמים ביותר אותם נוכל להעניק לסטודנטים שלנו במהלך קורס אילוף כלבים, וכיצד נעניק להם את אותם כלים?

מכיוון שאני עוסק בהכשרת מאלפי כלבים מאז שנת 2008 (אני נוהג לקרוא למקצוע "מדריך אילוף כלבים" מכיוון שעיקר עבודתו של המאלף היא הדרכת בעלי הכלבים), ומכיוון שעברו שזכיתי להיות שותף להכשרתם של מאות מאלפים, יש לי הזכות לשמוע מהם על הדברים שהשפיעו על תהליך ההכשרה שלהם ותרמו להצלחתם בשוק העבודה.

לאור שיחות רבות עם בוגרים איתם אנחנו בקשר גם הרבה אחרי סיום לימודי קורס אילוף כלבים, אלו הנקודות שבהן אנו רואים שהכי חשוב להשקיע בשלבי ההכשרה:

  1. התנסות מעשית נרחבת עם מגוון גדול של כלבים

כמו שבטח ברור לך ששחייה לומדים בבריכה, כך ברור לנו שאילוף לומדים בכלבייה, עם הרבה כלבים.

בעוד שבעבר נהוג היה בקורסי אילוף כלבים להסתמך בעיקר על כלביהם של התלמידים, שהם כלבי בית בעלי אילוף בסיסי כזה או אחר עוד לפני הקורס, היום כבר ברור לכל איש מקצוע שאת הכלבים לקורס יש לבחור על פי השלב בקורס ועל פי התקדמות שלכם. כך אנחנו יכולים לאפשר לכם לצאת לשטח מוכנים בצורה הטובה ביותר. חשוב לנו  שבמהלך הקורס יצא לך לעבוד עם עשרות כלבים מגזעים שונים, ובעלי התנהגויות שונות, להתנסות במקרים מגוונים ואף מורכבים, בכדי להביא את היכולות שלך לרמה אחרת.

גם לכלב האישי שלכם יש מקום בתהליך ההכשרה, אך אנו מאמינים שאת עיקר העבודה בקורס יש לעשות עם כלבי עמותות, כשעל הדרך, אנחנו עוזרים לאותם כלבים למצוא בית חם לחיים.

  1. מגוון גישות ודעות מקצועיות – בעבר, לפני שהיו בתי ספר מסודרים לאילוף, מי שהיה רוצה ללמוד אילוף היה הולך להיות שוליה של מאלף. התוצאה הייתה מוגבלת כי התלמיד היה יוצא בן דמותו של המאלף שממנו למד. גם אם היה זה מאלף מוכשר – הידע שהוא מעביר היה זה שבו הוא בוחר להשתמש. אנחנו מאמינים שתפקידנו כמרכז הכשרות להעניק לכם את הידע והאפשרות לעצב את הזהות המקצועית שלכם כמאלפים. מגוון הדעות הגישות והכלים שתפגשו בקורס יאפשרו לכם לבחור את אלו המתאימים לכלבים ובעלי כלבים שונים, אך לא פחות חשוב מכך – מתאימים לכם ברמה האישית. במרכז אופק עומד לרשותכם צוות גדול ועשיר של מאלפים בעלי תפיסות עולם מגוונות, ולא פחות חשוב – מערך פיתוח הדרכה ייחודי שתפקידו לוודא שהידע עובר אליכם בצורה יעילה יותר.
  2. לימודי אימון כלבים– המקצוע מאלף כלבים, צמח מתוך הידע ששימש לאימון כלבי עבודה. מזה שנים רבות נעזר האדם בכלבים לצורך ביצוע משימות כגון שמירה, רעייה, צייד ועוד. העקרונות ששימשו את אותם מאמני כלבים מקבלים היום ביטוי בסוגים שונים של ספורט כלבני. בשנים האחרונות התפתחו גישות חדשות לשימוש בכלים אלו לפתרון בעיות התנהגות וחיזוק הקשר נוהג – כלב. הניסיון מלמד שהיכרות עם כלים אלו הופכת אתכם למאלפים  טובים יותר, ומעניקה לכם כלים נוספים לעבודה עם כלבים ואנשים.
  3. התנסות מעשית בשיקום כלבים– בעבר היה מקובל לטפל בהתנהגות מורכבת ע"י הכחדת ההתנהגות. כיום ברור כי בכדי לשקם כלב ולשנות את התנהגותו, יש צורך בשינוי רגשי אצל הכלב שיטפל בסיבה להתנהגות ולא בהתנהגות עצמה. במהלך הלימודים זוכים התלמידים שלנו להתנסות בעבודה עם כלבים המציגים התנהגויות מורכבות, תוך דגש על שינוי רגשי אצל הכלב שיוביל לשינוי בהתנהגות. חלק זה של הקורס נלמד בכלבייה שיקומית.
  4. ידע עסקי – אתם יכולים להיות המאלפים המוכשרים ביותר. אך כדי להצליח צריך לדעת גם איך לתרגם את היכולת לעבודה. לשם כך בנינו את התוכנית ממאלף למאלף מצליח בה יעבירו לכם אנשי מקצוע את הסודות שיסיעו לכם ליצור מוניטין ולקוחות כבר במהלך הלימודים. התוכנית כוללת הרצאות בנושאים: פתיחת עסק, שיווק, מכירות, ניהול תהליכים מול לקוחות ועוד.

אם אתם עוד מתלבטים היכן ללמוד קורס אילוף כלבים,

קחו את שש הנקודות האלה עצה לדרך.

מניסיוני אלו הדברים החשובים ביותר בהכשרת מאלפי כלבים.

למידע אודות לימודי אילוף כלבים במרכז אופק לחצו כאן 

שתפו עם חבריכם!

לקריאה נוספת

צור קשר

רוצים לשמוע
פרטים נוספים?

מדיניות פרטיות

דילוג לתוכן