טיפול בעזרת בעלי חיים – כלבנות טיפולית | רכיבה טיפולית

36

טיפול בעזרת בעלי חיים – כלבנות טיפולית | רכיבה טיפולית

מהו טיפול בסיוע בעלי חיים עבורי.

לגעת בחיים ולשפר את הבריאות באמצעות כוחם של בעלי חיים.

עבורי בעלי החיים הם שותפים לתהליך ולא אמצעי.

הקשר עם בע"ח מהווה במה להתמודדות עם קשיים תחושתיים, עם תכנים מהעולם הפנימי ועם קשרים בין אישיים. כאשר אנשים ובעלי חיים נפגשים מתאפשר חיבור מיוחד בין עוצמות, חוויות וחושים, נפתח פתח להכרות אחרת בין האדם לבין עולמות התוכן השונים שלו. האינטראקציה עם בעלי החיים בטיפול מאפשרת קשר טיפולי בלתי מילולי והשלכה מעולמו הרגשי של המטופל על בעל החיים.

לבעלי חיים כוח מיוחד. הם אוהבים אותנו ונאהבים על ידינו. הם מגיבים באופן פעיל ומותאם לתחושותינו, מעשינו והאופן בו נתייחס אליהם ולא פעם הופכים לחבר קרוב.

זהו הבסיס הראשוני לעבודה וטיפול עם בעלי חיים. בעלי החיים מהווים גשר להשגת המטרות המבוקשות. באמצעותם ניתן להגיע למטרות טיפוליות רבות ולתת מענה על צרכים רגשיים ופיזיים מסוגים שונים.

בניגוד לקשר האנושי, הקשר עם חיות המחמד הוא בלתי מילולי, ישיר ולא דורשני ולכן יכול לתרום לשיקומם הרגשי והפיזי, לרגיעה כללית, לפיזור תחושת דיכאון ולקשר סוציאלי טוב יותר באוכלוסיות להן מאפיינים מיוחדים.

שילוב בין טיפול בעזרת בע"ח וטיפול דינמי מטרת הטיפול היא לשפר את איכות חייו של המטופל. שינוי בהתנהגויות בלתי מסתגלות ועיבוד תכנים רגשיים שונים, הם אלה שיחוללו את השינוי הרצוי. טיפול בעזרת בעלי חיים הינו תהליך תרפויטי המבוסס על מפגשים של המטופל עם חיות שונות, באופן בו מתקיים משולש טיפולי – מטופל-מטפל-חיה.

מפגש זה הוא מידי, ישיר, נקי, ההופך את המפגשים למקום נח, בלתי אמצעי ומכיל. מקום זה, מעבר להיותו חווייתי, מאפשר תגובות ספונטניות מול בעל החיים, שיש בהן כדי לספר את הסיפור של המטופל.


מאת: יוני יושע

לוגותרפיסט, מטפל ב EMDR & SE

ראש תחום טיפול רגשי במרכז אופק.

שתפו עם חבריכם!

לקריאה נוספת

צור קשר

רוצים לשמוע
פרטים נוספים?

מדיניות פרטיות

דילוג לתוכן