סודות של מאלפי הכלבים- מהן 5 פקודות האילוף הבסיסיות?

40

סודות של מאלפי הכלבים- מהן 5 פקודות האילוף הבסיסיות?


שנים רבות אני נשאל לא מעט מדוע דווקא חמש הפקודות הבסיסיות?

בשביל מה צריך את הפקודה ארצה או שב,

דווקא די ברור למה לומדים –רגלי– נוח שהכלב הולך לידי ולא מושך,

וכמובן הפקודה אלי משפרת את איכות החיים של כל מי שכלבו מגיע אליו לפקודה.

בשביל מה צריך את הפקודה להישאר?

בואו נעשה קצת סדר… כמעט בכל מקום בעולם-בתהליך אילוף כלבים כל המאלפים ולא משנה לאיזו אסכולה אילופית חינוכית הם שייכים כולם בצורה כזאת או אחרת מלמדים את הכלבים 5 פקודות בסיסיות :

  1. רגלי
  2. שב
  3. להישאר
  4. ארצה
  5. אלי


ראשית חשוב לשים לב לעובדה שאלו פקודות. לא המלצות, לא בקשות אלה פקודות.

את הפקודה נותן בדר"כ בעל הסמכות, אבל למה דווקא פקודות אלו?



רגלי: ברור לכולם שכשהכלב הולך צמוד לרגל ואינו מושך את הרצועה זה הרבה יותר נוח. אך יש סיבה הרבה יותר חשובה. כשמלמדים באילוף כלבים את הפקודה רגלי נכון מביאים את שני הצדדים הנוהג והכלב לתקשורת מושלמת וכך בעצם הכלב הולך ליד הרגל לא משום שהוא פוחד מעונש אלה פשוט משום שהנוהג מנהל אתו תקשורת נכונה וטובה והכלב מעוניין לייצר תקשורת זאת. לכן הרגלי כפקודה תפקידה לשפר את התקשורת.



שב: כיוון שכלבים מתקשרים בעיקר באמצעות שפת גוף הפקודה שב חשובה כדי לבסס סמכות מול הכלב. ירידה בגובה של הכלב הינה בדר"כ מחווה כנועה בה הכלב מקבל את סמכות הנוהג . כיוון שהכלב לא יורד לגמרי מדובר בשלב הראשון של בניית הסמכות מול הכלב. כמובן שבנוסף כשהכלב יושב הוא אסוף יותר וקל יותר לנהל אותו.



ארצה: ארצה בעצם מתאר מצב בו הכלב יורד למצב שכיבה ובכך מביע באופן מוחלט את קבלת סמכותו של הנוהג במחוות גוף כנועה ביותר. ושוב כשהכלב שוכב הינו אסוף והיכולת לשלוט בהתנהגותו קלה בהרבה.



להישאר: זאת פקודה בה אנו בוחנים את היכולת שלנו לשלוט בכלב וביצריו אך בעיקר מלמדת את הכלב לשלוט בעצמו ויצריו. כמובן שהפקודה מאוד שימושית בחיי היום יום ומאפשרת לבעל הכלב לשלוט בסיטואציות בהן הכלב נידרש לרסן את ייצרו ולהישאר במקום. לדוגמא: כשניכנס הביתה אורח ואנו שולחים את הכלב למקומו עד שהאורח ניכנס ואז מאפשרים לכלב לקבלו בתוך הבית ולא ליד הדלת בקפיצות במקרה הטוב או בנביחות או חלילה בנשיכות במקרה הפחות טוב.



אלי: הפקודה אלי הינה תמצית הקשר של הבעלים עם כלבו. הכלב צריך לבטוח בבעליו הבעלים צריך לרכוש את אמונו וכמובן לבסס את הסמכות ע"מ שהכלב כשקוראים לו יבוא בשמחה גם אם הוא מוותר על גירוי יצרי קשה כמו לרוץ אחרי חתול וכד'.



והכי חשוב לזכור שלתהליך לימוד הפקודות והטמעתן יש חשיבות גודלה ביותר. את תהליך הלמידה אנו עושים מתוך הנעה חיובית. הרבה הכוונה וחיזוקים חיוביים.

5 הפקודות הבסיסיות נלמדות בקורסי האילוף כלבים והכלבנות במרכז אופק-

קורס אילוף כלבים

קורס כלבנות טיפולית



[av_button label='למידע נוסף אודות קורס אילוף כלבים – לחצו כאן ' link='post,3658' link_target='_blank' size='x-large' position='center' icon_select='no' icon='ue800' font='entypo-fontello' color='green' custom_bg='#444444' custom_font='#ffffff']

שתפו עם חבריכם!

לקריאה נוספת

צור קשר

רוצים לשמוע
פרטים נוספים?

מדיניות פרטיות

דילוג לתוכן